Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Porvoo Golfin matka Pohjois-Kyprokseen 29.3-5.4.2015

Sunnuntaina 29.3 klo 13.05 suuntasi Turkish Airlinesin kone kohti Istanbulia. Lento Istanbuliin kestää noin 3,5 tuntia. Istanbulissa vaihdoimme konetta ja matka jatkui kohti Ercania. Toinen lento oli kestoltaan noin 1,5 tuntia. Turkish Airlines yhtiölle kiitokset loistavasta palvelusta. Mukava yksityiskohta koneen henkilökunnan joukossa oli kokki valkoisiin pukeutuneena kokin hattua myöten.

Linja-auto oli vastassa Ercanissa ja pääsimme nopeasti matkaan kohti hotellia. Matka Ercanin kentältä Korineum Golf & Beach Resortiin kestää noin 30 min. Matka taittui pimeässä ja perille saavuimme ilta-kymmenen aikoihin.

Aamulla olimme ihmeissämme todella kauniista maisemista, jotka kohtasimme aamiaspöytään mennessämme. Kenttä sijaitsee vuoriston kupeessa ja Välimerelle on matkaa noin 2 km. Näkymä oli todella häikäisevä.

Matkaamme kuului aamiainen sekä päivällinen, ja nälässä meidän ei tarvinnut olla! Pöydät notkuivat paikallisia herkkuja ja ruoka oli erittäin hyvää sekä puhdasta. Vatsaoireita ei siellä tarvitse pelätä, ylensyöntiä kylläkin.

Ensimmäisenä pelipäivänä kävimme läpi putin perusteita ja totuttelimme viheriöihin, jotka olivat hienossa kunnossa sekä todella nopeat. Ennen kierrosta vielä hakemaan hyvää rytmiä rangelle, joka vaikutti päättyvän Välimereen. Henkeä salpaava näky!

Kuvassa ryhmämme klubitalon edustalla

Pitkin viikkoa pelaajat kilpailivat toisiaan vastaan. Pistebogey, eclectic sekä väyläkohtaisia kisoja oli Mika kehitellyt oheen. Hauskaa tuntui olevan ja jälkipelit olivat käynnissä jokaisena iltana.

Ensimmäisenä kilpailupäivänä maanantaina pelasimme sponsorimme toimittamilla Volvik väripalloilla erikoiskilpailun. Kiitos Mikael ja Backswing. Pisimmälle samalla pallolla päässyt pelaaja palkittiin Volvikin pallopaketilla. Onnittelut Sarille, ainoa kentän läpi samalla pallolla ensimmäisenä päivänä pelannut. Toisilla ei käynyt yhtä hyvin. Joillakin piikkepensas nielaisi pallon jo toisella lyönnillä ja toisilla myöhemmin:D

Tiistaina kävimme läpi chipin perusteet alkuasennosta alkaen ja kokeilimme muutamaa eri tyyliä, joilla tilanteista voisi selviytyä mahdollisimman yksikertaisin tekniikoin. Rangen kautta kentälle ja odotukset olivat nousseet "tutun" kentän kiertämisestä. Kenttä itsessään on aika vaativa. Tilaa avauksille on usein hyvin vähän ja jo pienikin lipsahdus väylän sivuun saatoi tietää rangaistusta. Kentällä on puita ja piikkipensaita, joista pelaaminen on mahdotonta. Paksua raffia ei varsinaisesti ole, vaan tilalla on kovaa ja kivikkoista aluetta, josta lyöminen on haasteellista. Vaikka piikkipensaista varoiteltiin niin onhan ne itse koettava...

Keskiviikkona valmistauduimme päivän peleihin kevyen jumpan kautta. Vaikka aurinko meitä lämmitti joka päivä, niin meidän olisi aina syytä muistaa kehoamme! Valitettavan usein pelaajat menevät kentälle ilman kunnollista valmistautumista. Lihakset ja nivelet on syytä virittää kuntoon ennen pelejä, jotta vältyttäisiin vammoilta. Onhan se pelaaminenkin huomattavasti nautittavampaa, kun lihaksisto on heti mukana ja valmiina.

Torstaina oli vapaapäivä ja kävimme tutustumassa läheiseen Kyrenian kaupunkiin. Osa ryhmästä pelasi myös torstaina. Itse kaupunki on varsin siisti ja rantabulevardi kaunis. Ruokaa ja juomaa on tarjolla useissa eri ravintoloissa, jotka sijaitsevat sataman alueella. Nähtävyyksiä riittää ja kulkukoiria sekä kissoja vaeltelee kaupungissa runsaasti.

Perjantaina harjoitukset keskittyivät lyönnin suuntaamiseen. Miten asettua pallolle oikein, jotta aiottu lyöntisuunta säilyy. Siinä tulikin molelle uusia tuntemuksia ja havaintoja omasta tekemisestä. Golf on kohde peli!

Lauantai ja viimeinen pelipäivä. Mielenkiinnon kohteena oli osumapuhtaus. Yksinkertaisia välineitä hyväksikäyttäen etsimme yhdessä täydellistä osumaa. Osuma, se golfin tärkein asia.

Kotimatka alkoi sunnuntaina aamupalan jälkeen. Linja-auto lähti klubin edestä kohti Ercanin kenttää aamulla seitsemältä.

Tähän loppuun sekä minun että Mikan puolesta ISO KIITOS TEILLE mukana olleille huipputyypeille! Matka oli loistava juuri teidän ansiosta. Naurua ja hymyä riitti joka hetkeen rosoisen huumorin kera.

Korineum Golf & Beach Resort on ehdottomasti kokeilun arvoinen paikka. Kaikki palvelut ovat lähellä ja paikallinen henkilökunta erittäin ystävällistä. Harjoitusolosuhteet ovat loistavat. Alueelta löytyy kaksi puttiviheriötä ja kaksi chippialuetta bunkereineen. Tilaa on isollekin ryhmälle yhteisharjoituksiin. Tulemme järjestämään matkan Korineumiin uudestaan.

Kiitokset myös matkan vastuulliselle järjestäjälle GolfPointille